Levinud on arusaam, et tootmisettevõttes saab läbi vaid autokraatiaga. Sest nii on harjutud. Tegelikkuses on võimalus muuta suhtumist ja näha, mis juhtub siis, kui “võimu” võtab kaasamine ja demokraatia.
Levinud on arusaam, et tootmisettevõttes saab läbi vaid autokraatiaga. Sest nii on harjutud. Tegelikkuses on võimalus muuta suhtumist ja näha, mis juhtub siis, kui “võimu” võtab kaasamine ja demokraatia.
Kommunikatsiooniprobleemid on meeskondades üks sagedasemaid murekohti. Vahel on selline tunne nagu mõned inimesed räägiksid täiesti erinevat “keelt”. Võti võib peituda inimeste erinevates kommunikatsioonistiilides.
Organisatsiooni laienemine või olulised muutused meeskonnas avaldavad sageli survet organisatsioonikultuurile. Kirjutasime sellest, millistel puhkudel on mõju kultuurile kõige tõenäolisem ja kuidas sellises olukorras hoida õiget kurssi, et saavutada soovitud ühised väärtused ja põhimõtted.
Lahkumisvestlustest ei kipu kuulma just eriti tihti. Ometi see alahinnatud ent väärt tööriist võib olla ettevõttele sama kasulik kui näiteks uue töötaja värbamine. Loe, mis on need kolm olulisemat kasutegurit, miks võiks igale lahkuvale töötajale pöörata rohkem tähelepanu.
Esmane arvamus, et personalijuhtimise teenused võrduvad värbamisega on erakordselt ekslik. Valdkondade ring mida personalijuhtimine endas kätkeb on mitmekülgne ning põnev. Igal väiksemal ettevõttel ei ole vaja oma personalijuhti, küll aga on vaja teadlikult inimestele tähelepanu pöörata, selleks et neid hoida. Abiks võib olla väline inimene, kes aitab personalijuhtimisele avaramalt vaadata.
Mis värk on, miks inimesed ei taha muutustega kaasa tulla? Enamasti on seal mõni täiesti loogiline ja mõistetav põhjus.
Mõned nendest on täiesti ratsionaalsed, teised mõneti ebaratsionaalsed, kuid sellest hoolimata mitte vähem tähtsad, kui neid ületada on vaja…
Praktiliselt iga suurem muutus tekitab inimestes vastuseisu. Vahel on see väiksem ja ratsionaalne, teine kord jällegi suur ning tagantjärgi vaadates täiesti põhjendamatu. Igal juhul on vastuseis muutustele inimlik reaktsioon!
Kuid siiski – kuidas seda ületada?
Kui palju mõtled Sina oma füüsilise ja vaimse tervise ning tööalase elu tasakaalule? Mis on Sinu jaoks tähtis? Siin on kolm mõtet juhile, mida teha, et aidata kaasa oma töötajate õnnelikuks saamisele. Kui õnnelikkus tundub liiga klišeena, siis pole hullu. Igaühe jaoks on õnnelikkuse definitsioon erinev. Mõtle, mis see Sinu jaoks on 🙂
Inimeste juhtimise peale mõtlemiseks ei ole ükski ettevõte või organisatsioon liiga väike. Siin on mõned universaalsed põhimõtted, mille rakendamisega tasub algust teha kohe! Isegi siis, kui meeskond veel väike on.
Tundub kurb, kui kuulen, et tänapäevastes ettevõtetes tehakse endiselt asju “linnukeste” pärast ning käimata ajaga kaasas. Formaalsed arenguvestlused võiks juba siiski olla minevik. Loe, milline on uue ajastu arenguvestlus ehk one-on-one vestlus ning millist kasu see võib ettevõttes tuua.