#opentowork
Diana Paabel
14 veebr. 2023

Mis on #opentowork ja milleks seda kasutada?

Kas oled märganud väikest rohelist #opentowork raami mõne LinkedIni profiilipildi ümber? Oled ehk mõelnud seda ka ise kasutada?

LinkedIn lõi paar aastat tagasi funktsiooni ja seda saavad vabatahtlikult kasutada kõik, kellel on LinkedIni konto. Sealhulgas need, kes on praegu töösuhtes, kuid otsivad uusi väljakutseid, kui ka need, kes enam ei tööta ja otsivad aktiivselt uusi töövõimalusi. Kui oled oma järgmise väljakutse otsingul, annab LinkedIn #opentowork funktsioon värbajatele, värbavatele juhtidele või sinu võrgustikule aimu, et oled avatud tööpakkumistele.

 

Kas oled valmis maailmale teatama, et oled avatud uutele võimalustele?

Tulles tagasi nende roheliste rõngaste juurde. Kui oled märganud mõnel profiilil sellist, siis see tähendab seda, et see inimene valis võimaluse teha tööotsingud nähtavaks kõigile.

Võimalus valida, kes näevad LinkedInis tööpakkumistele avatud olekut, on hea viis kontrollida, kes teavad, et otsid aktiivselt uusi karjäärivõimalusi. Samas see võimaldab sul ka hoida oma tööotsingud privaatsena ja tagab, et sinu praegune tööandja ja su kolleegid ei saa teada, et otsid uut tööd, välja arvatud juhul, kui otsustad seda teavet nendega jagada.

Paratamatult aktiivses töösuhtes oleval inimesel tekib küsimus, kuidas kasutada seda funktsiooni selliselt, et see ei lõpetaks praegust töösuhet ootamatult ning ei rikuks suhteid tööandjaga.

LinkedIni kasutajal on võimalus valida kas jagada seda infot ainult värbajatega (ilma pildiraamita) ja teavitada sellest otsusest vaid väikest LinkedIni värbajatele mõeldud platvormi, kellel on makstud juurdepääs LinkedIni värbajate tööriistale või jagada seda infot avalikult kõigiga (LinkedInil on väidetavalt üle 900 miljoni kasutaja).

 

Mis on #opentowork kasutamise võimalikud plussid ja miinused?

Et mõistaksid, millised on ühe ja teise valiku eelised või puudused, tasub enda jaoks selgeks teha, mis eesmärgil seda funktsiooni kasutada soovid ning millised riskid tasuvad end tulemuse nimel ära.

– Kasutades #opentowork valikut nähtavana ainult värbajatele, näevad sinu tööotsimise eelistusi ainult need, kes kasutavad LinkedIni tasulist värbajakontot.

+ Kui oled märkinud #opentowork nähtavaks ainult värbajatele, annab LinkedIn endast parima, et kaitsta sinu profiili praeguse tööandja nende töötajate eest, kellel on LinkedInis värbajakonto. Nii ei tea nad, et otsid uut tööd.

– Mitte kõikidel värbajatel ei ole LinkedIni värbajatele mõeldud versioonile ligipääsu. Enamasti sellepärast, et see on kallis või nende värbamisvajadused ei õigusta seda kulutust.

+ Jagades infot avalikult saavad sinu võrgustiku ​​inimesed sind aidata uue ametikoha leidmisel. Näeme seda LinkedInis päris tihti, kus tuttavad ja sõbrad reageerivad ning jagavad ja postitavad edasi tööpakkumisi.

+ Avalik profiil suurendab sinu võimalusi saada tööpakkumisi tavakasutajatelt.

 

Kas #opentowork garanteerib edu?

Ainuüksi pildiraami lisamine profiilile ei tähenda rohelist tuld ja tööpakkumiste tulva, kui profiil ise ei anna mingit ülevaadet sinu seniste kogemuste ja oskuste osas. Vaata oma konto üle sellise pilguga nagu seda teeb sinu tulevane kolleeg või tööandja. Kas profiilil kuvatud info on piisavalt ülevaatlik? Kas sa ise teeksid endale pakkumise?

#opentowork lisamisel saad täiendada oma ootusi tööpakkumiste osas, ehk millist töötüüpi ja ametit eelistad ning millises valdkonnas ja kus näed ennast töötamas. See näitab küll selgelt, millele täpsemalt avatud oled ja muudab teistele lihtsamaks saata sulle konkreetseid tööpakkumisi, kuid ei garanteeri automaatselt seda, et tööpakkumisi ka tulema hakkab.

Mõtle oma LinkedIni profiilile kui (söödaga) konksule. Värbajad heidavad sellele pilgu enne kui otsustavad süveneda või edasi liikuda. Kas see on sinu meelest piisavalt ahvatlev ja kutsuv? Kasuta enda tutvustamise osa (2600 tähemärki) eesmärgipäraselt ja avaldada muljet.

 

Sinu töötaja profiilile ilmub #opentowork

Need ajad on möödas kus töötajatelt eeldati lojaalsust ja eluaegset pühendumist ühele tööandjale. Töötajate soov edasi liikuda ja areneda on järjest kasvav trend ning paratamatus. Maailm on muutumas tööturu osas empaatilisemaks ja uus põlvkond hindab enam oskuste ja kogemuste laiendamist, mis omakorda toob kaasa selle, et Z-põlvkond võib vanusevahemikus 18–34 vahetada töökohta kuni 10 korda.

Oleme varasemates artiklites kirjutanud sellest, kuidas minna töösuhtes lahku sõpradena ja kuidas tööandjana käituda ootamatult saabunud olukorras kus töötaja soovib lahkuda. Kuidas aga käituda olukorras, kus oled märganud oma töötaja profiilil detaili #opentowork?

Aruta oma töötajaga, mis praeguse töökoha puhul rahulolematust põhjustab ja kas saate tema arengut toetada ettevõttesiseselt, ilma et ta peaks lahkuma. Võimalik, et talle meeldib praegune töö, kuid tema soov näha mida teevad ja pakuvad teised ettevõtted on suurem. Kui jäämine ei tule kõne alla, mõtle tööandjana kuidas teda toetada sellel teekonnal.

 

Paljud meist on kogenud või teavad kedagi kes on kaotanud töö või mõtleb töökoha vahetusele. Miks mitte toetada üksteist ja iseennast tööotsingute faasis ning kasutada maksimaalselt meile loodud funktsioone võimaluste avardamiseks. #opentowork on kõigeks üks paljudest võimalustest.

Seotud teenused:

Seotud Postitused