coaching, online coaching, veebicoaching
Hanna Jõgi
7 apr. 2020

Kes toetab juhti?

Inimeste käitumine kriisisituatsioonis on enamasti väga otseselt seotud emotsioonidega ning oskusega neid juhtida. Kriisiolukorras võivad inimesed (sh. juhid) läbida mitmeid erinevaid seisundeid – eitamine, viha, võitlemine, kauplemine, leppimine, tegutsemine jne.

Olukorras, kus inimestel on stress ja kõrgenenud ärevus on eriti oluline juhtimise ja juhi roll. Kriisi juhtimata jätmisel on väga suur oht, et inimeste töösooritus ja selle kvaliteet langeb.

Kõrge stressitasemega situatsioonides väheneb inimeste võimekus informatsiooni töödelda ca 80%. Meie limbiline ehk roomajaaju kaaperdab osaliselt või täielikult meie kognitiivse ehk mõtleva ja ratsionaalse ajuosa – neokorteksi. Ehk inimene läheb võitle-põgene-tardu režiimile.

Antud kriis, mille keskmes me hetkel elame, on kindlasti üks nendest, mis paljude inimeste limbilise aju käivitanud on. Seda enam peavad juhid olema need, kes seda oma rahulikkuse, ratsionaalsuse ja empaatiaga tasakaalustavad. Oluline ei ole mitte ainult see, mida juht teeb, vaid kuidas ta seda teeb.

Juhi enesejuhtimine

Me kõik oleme inimesed. Ka juhid. Meil kõigil on emotsioonid. Aga juhtidena ei saa me tihti endale lubada nõrkusehetki. Samuti ei ole meil sageli kellegi poole enam organisatsioonis vaadata või kellega oma (mure)mõtteid jagada, sest kõik kriitilises olukorras on kõik kommunikatsioon.

Kriisisituatsioonis vaadatakse just alt poolt üles ning ootused on hetkel väga kõrged. Juhi rolliga (ka tavasituatsioonis) kaasneb sageli üksilduse ja isolatsiooni tunne ning tunne, et vastutatakse probleemide eest, mille üle tegelikult kontrolli ei ole. Vahel võrreldakse kriisisituatsioonis juhtimist lausa tundega nagu hakkaks uppuma. Igal juhul on raskuse tunne, mis hetkel valitsevatest keerulistest oludest juhtide õlgadele on laskunud, täiesti normaalne.

„Meie pingutame, et toetada töötajaid ja meeskonda.

Aga kes meid toetab?“

Sageli olen kuulnud juhtidelt mõtet: „Meie pingutame, et toetada töötajaid ja meeskonda. Aga kes meid toetab?“ See ei ole päris see olukord, kui oleks psühholoogi abi vaja. Samas kellegagi oleks vaja mõtteid vahetada. Aga kellega?

Lahendus? Coaching!

Juhi positsioon hõlmab endas rolli juhtida inimesi läbi raskete aegade ja muutuste. See ei ole kerge ülesanne ning sageli saab stress võimust (mis jällegi, tuletan meelde, käivitab roomaja aju).

Üheks tänuväärseks võimaluseks oma mõtetes, emotsioonides ja eesmärkides selgust saada ning omakorda tegevuste plaan paika panna, on coaching. Coach saab olla juhile toetavaks kuid samas neutraalseks partneriks.

Coachingu kohta tehtud uuringutest on selgunud, et:

Kuidas saan aidata?

Olen tegutsenud lahenduskeskse coachina alates 2018. aastast (Erickson College International) . Coachingu sessioonid on minu jaoks justkui loominguline protsess, mille käigus aitan suunata osalejat tema poolt soovitud eesmärkide suunas, olles toeks ka siis kui kõik ei lähe täpselt nii nagu plaanitud.

Kasutan coachingu sessioonide käigus erinevaid harjutusi ja tehnikaid NLP-st, lahenduskesksest coachingust, motiveerivast intervjueerimisest ja veel paljudest erinevatest koolitustest ning seminaridest, kus ma aastate jooksul osalenud olen.

Minu teekond coachinguni sai alguse NLP väljaõppest pea kümme aastat tagasi ning osalemine lahenduskeskse coachingu kursusel andis erinevate meetodite ja tehnikate kasutamiseks sobiliku raamistiku. 

Pakutavate coachingu teenuste kohta saad lugeda täpsemalt siit: coachingu teenused.

Kui tunned, et tahad proovida coachingut, siis broneeri endale sobiv aeg või kirjuta mulle hanna@personalidisain.ee.

  • Esimene tutvustav sessioon on tasuta
  • Kuni COVID-19-st tuleneva eriolukorra lõpuni on kõik sessioonid virtuaalsed kas Zoom või Skype keskkonnas. Ehk võimalus valida endale sobiv aeg. Koha pärast muretsema ei pea 🙂

Seotud Postitused