PersonaliDisaini blogivõlurid on aastate jooksul kirjutanud mitmeid juhtidele suunatud artikleid meeskonna loomise ja meeskonnatunde teemadel. Loodetavasti on varasemad artiklid loonud sulle selgust ning andnud mõista kui väärtuslik on väga hea meeskonnatunne ja juhina teadvustavad endale järjest enam, et suurepärased meeskonnad ei sünni juhuslikult, need luuakse ise.
Kui teadlikult ja oskuslikult aga kasutatakse neid samu nippe meie enda meeskonnas?
Novembriga täitus minu esimene tööaasta PersonaliDisainis ja võin täie kindlusega öelda, et esimesest päevast alates on meie tiimis tegeletud teadlikult nii meeskonna loomise kui ka meeskonnavaimuga. Juba töövestlus ise oli ice braker. Vestluselt lahkudes oli minu peas ainult üks mõte – ma nii väga tahan selle meeskonnaga liituda!
Esimese tööpäeva eel sain juhilt kirja, mille sisu andis üksmeelselt edasi selle, kui väga ma olin sinna meeskonda oodatud ja esimene päev meeskonnas oli täis naeru ning elevust. Küsid, kuidas olla kindel, et oled meeskonna loomisel õigesti toiminud? Kui on omajagu naeru, elevust ning võib-olla paar Instagrami hetke, oled kindlasti õigel teel!
Kui uus meeskonnaliige on juba pardal, siis sama oluline kui vastuvõtt on ka jätkutegevused. Hoidke seda positiivset energiat! Sest üsna sageli võetakse ette ühekordne tegevus, ilma kindla plaanita – tehtud ja siis unustatud. Oluline on aga leida viise, kuidas hoida huvi. See on kindlasti paras väljakutse, kuidas luua inimestele võimalusi ühenduse loomiseks ja sisukaks suhtlemiseks väljaspool tavalisi kohtumisi.
Meie üks tiimiürr (loe: meeskonnatunde loomine) oli ühiselt khinkalide valmistamine ja sellest on saanud omamoodi PersonaliDisaini tiimi armastuslugu Gruusia köögi ja kultuuri vastu, mis ei piirdunud ainult selle ühe kokkupuutega. Selline vaba õhkkond andis minu uutele kolleegidele võimaluse minuga lähemalt tutvuda ja minule neile midagi uut õpetada.
Head emotsioonid ja areng
Püüa juhina vähem suruda peale nö. korporatiivseid tegevusi. Kõige edukamad ja meeldejäävamad meeskonnaüritused on need, mis ei tundu nagu päev kontoris. Koos aja veetmine, kogemuste jagamine või ühise eesmärgi nimel töötamine võimaldab sidemete loomist orgaanilisemalt ja palju tõhusamalt. Kogemused toovad meeskonnaliikmed üksteisele lähemale ja annavad parema pildi sellest, kuidas kolleegid mõtlevad.
Õnn ja õppimine on väga tihedalt seotud. Oma meeskonnaga uute asjade proovimine võib tekitada neis häid emotsioone, mis omakorda toob kasu ettevõttele endale. Kui valid meeskonna ühistegevuseks midagi ainulaadset ja pisut väljaspool inimeste mugavustsooni, võib see julgustada neid uuel ja teistmoodi viisil koos tegutsema.
Usaldus on üks meeskonnatöö alustalasid
Meeskonnatunne on lihtsalt kirjeldades kui meeskonnaliikmete vastastikune usaldus, austus, lojaalsus ja uhkuse tunne, mis inspireerib neid oma töös hästi hakkama saama. Usaldus mängib meeskonnatöös olulist rolli. Et meeskonnad saaksid koos töötada, peavad nad teadma, et saavad üksteist usaldada ja et nad võivad üksteisele toetuda, kui selleks peaks tekkima vajadus.
Usaldus paneb inimesed end turvaliselt tundma ja turvalisus paneb inimesed end avama. Nad julgevad oma tiimiliikmetele rääkida oma tugevatest ja nõrkadest külgedest. Nad on oma ideedega proaktiivsemad, võtavad riske, kuulavad üksteist ja jõuavad siis konsensusele. Tänu sellele on rohkem koostööd, suhtlust ja meeskonnaliikmed ei karda üksteisele oma raskustest rääkida.
Meeskonnatunde loomiseks on tore ka ühiseid väljasõite teha, seda nii Eestis või miks mitte ka kaugemale. Meie käisime näiteks ühiselt Gruusias.
Ühised tegevused ei tähenda ilmtingimata suuri väljaminekuid ja luksuslike reise. Oleme oma meeskonnaga püüdnud läheneda ühistegevustele loominguliselt ja mänguliselt. Alati leiab mõne toreda tähtpäeva, mida tähistada.
Arusaadavalt sõltub ühiste tegevuste planeerimine meeskonna töövaldkonnast ja eripärast, kuid kindlasti on võimalik leida ühine aeg, et õppida üksteist inimestena tundma (olgu selleks kasvõi näiteks ühine autos veedetud aeg).
Meeskonnajuhina tasub mõista, et meeskonna moodustavad inimesed ja need samad inimesed peavad tundma, et neid hinnatakse. Teadlik meeskonna loomine on ettevõtte üks olulisemaid investeeringuid.