Oleme PersonaliDisaini viimastes artiklites kirjutanud palju töökoormuse teemadel. Lisaks millised faktorid mõjutavad või soosivad süvenenult töötamist ning mis loob eelduse paremaks töösoorituseks. Ettevõtte kasvades ja tegevusi laiendades saabub aga aeg, mil töökoormus muutub olemasolevate töötajate jaoks liiga suureks ning tuleb ära tabada hetk, millal on sobiv aeg värbamiseks.
Enne töötajate arvu suurendamise otsust peab juht hindama ettevõtte finantsolukorda. Hästi ajastatud värbamine aitab säästa aega ja raha ning tagada, et värbamisalased jõupingutused on kooskõlas ettevõtte üldiste eesmärkidega.
Millist kasu toob hästi ajastatud värbamine?
Töötajate värbamine on paras väljakutse ja uute meeskonnaliikmete tööle võtmine ning nende sisseelamise jätmine kõige kiiremale ja kriitilisele ajale võib asja veelgi keerulisemaks teha. Kiirel ajal tegutsemine võib tekitada kiusatust värbamisel nurki lihvida või minna lihtsamat teed, mis tähendab kiirustades tehtud valikuid. Siinkohal tasub meenutada, et iga vale valik on aga topelt kulu ettevõttele.
Mõnikord võivad muudatused ettevõttes anda märku sellest, et peate suurema kriisi ärahoidmiseks võimalikult kiiresti tegutsema, et palgata uusi töötajaid jättes siiski värbamisprotsessile piisavalt ruumi. Hästi ajastatud värbamisprotsess aitab ettevõttel paremini kohaneda muutustega ning kaasata värbamisprotsessi inimesi, kes sobivad hästi ka ettevõtte kultuuriga. See toetab pikaajalist strateegiat ja aitab ettevõtet eesmärkide täitmisel.
Millised märgid viitavad sellele, et ettevõttel on vaja palgata täiendavaid töötajaid?
Suurenev töökoormus
Kui sinu töötajad ei saa uut tööd vastu võtta või, mis veelgi hullem, kui töötajad peavad olemasoleva töökoormusega toimetulekuks sagedamini ületunde tegema, on see märk, et ettevõtte kasvatamise jätkamiseks peab looma uusi töökohti. Ületunnitöö põhjustab töötajate suuremat läbipõlemist ja väsimust. See omakorda viib rahulolu langemiseni, personali voolavuse protsent kasvab, töötajate töövõime kahaneb ja töötajate poolt tuleb kaebusi rohkem kui kunagi varem. Töötajate hoidmine on oluline, kui soovid oma ettevõtet laiendada ja pakkuda kvaliteetset teenust. Seega veendu, et sinu ettevõtte töötajad oleksid õnnelikud ja rahul.
Tekivad uued võimalused ja vajadus uute oskuste järele
Kui Sinu ettevõttel avanevad võimalused pakkuda oma klientidele uusi teenuseid või tooteid, on see hea aeg oma ettevõtte laienemise eesmärgil palgata uusi töötajaid. Kui aga uued teenused nõuavad oskuste kogumit, mida praegustel töötajatel pole, pead palkama uusi töötajaid, kes on selle valdkonna eksperdid.
Pead uuest kliendist loobuma
Kui ettevõttel on püsikliendid, kelle heaks tehakse täismahus tööd ehk kelle teenindamiseks on rakendatud kogu personali potentsiaal ning ettevõte peab loobuma koostööst uute klientidega, on see märk sellest, et teil on vähe töötajaid. Uute klientide leidmiseks ja rohkema töö tegemiseks pead värbama uusi töötajaid, et paremini hallata suurenenud töökoormust.
Kliendid nurisevad
Kui klientide kaebused teenuse viibimise või madalama kvaliteedi kohta kasvavad, peaksid palkama uusi töötajaid, kes aitavad töö kiiremini lõpuni viia ja tagavad selle, et kvaliteet ei lange.
Väärtuslikud ja kogenud töötajad teevad madala väärtusega tööd
Kui ettevõtte kõrgemapalgalised töötajad – või isegi sa ise – kulutavad palju aega lihtsama taseme ülesannetele ja teevad haldusülesandeid, siis tuleks need tööülesanded kellelegi teisele üle anda ja on aeg palgata lisa.
Väikeste ja keskmiste ettevõtete juhtimine nõuab paljude erinevate mütside kandmist ja ettevõtte tegevuse kõigi tahkude mõistmist. Kuid isegi kõige töökamad juhib vajavad enda ümber häid spetsialiste ja võimalust delegeerida kohustusi ning seda eriti muutuvates oludes ja ettevõtte kasvades. Uute töötajate palkamine on hea viis suurendada majas olevat oskustepagasit ja tuua ettevõttesse uusi ideid, mis aitaksid ettevõttel kasvatada oma tulusid ning tabades ära millal on hea aeg värbamiseks toetab see ettevõtte edukust.
Kas tekkis tunne, et on aeg palgata abiväge?