Blogi
12 mai 2015
Sisekommunikatsioon – võti on juhtide käes
Sisekommunikatsioon on organisatsioonides eesmärkide täitmise seisukohalt väga olulisel kohal.
Vastutus kommunikatsiooniprotsessi toimimise eest lasub eelkõige juhtidel, kes on ise eeskujuks ning teisalt kujundavad organisatsioonikultuuri, mis kas toetab või töötab vastu kommunikatsiooni ladusale toimimisele. Mõningad põhimõtted, mis aitavad luua toimivat sisekommunikatsiooni.
29 apr. 2015
20 soovitust tööle kandideerimisel
Seekordne postitus on suunatud rohkem tööotsijale.
Nimelt käisin eelmisel nädalal Töömessil, mille tarbeks panin kokku 20 soovitust, mida tasub tööle kandideerimisel järgida.
Vormisin need kokku üheks infograafikuks ;)
Mõned nõuanded on suhteliselt elementaarsed, teised ehk sellised, millele esmajoones ei mõtle.
14 apr. 2015
Töötajate pühendumus tähelepanu alla
Paljudes väikese või keskmise suurusega organisatsioonides (kahjuks mitte kõigis), viiakse aeg-ajalt töötajate seas läbi uuringuid. Kahjuks liiga sageli on nad kõigest rahulolu-uuringud, mis on aga organisatsiooni arendamise seisukohale suures osas kasutud.
Miks? Selle pärast, et töötajate rahulolul on väga nõrk seos töötulemuslikkuse ja organisatsiooni kasumlikkusega.
Mida siis selle asemel teha? Sellest saad lugeda järgnevas postituses.
25 märts 2015
Otsustaja võtab vastutuse
Ikka ja jälle kuuleb juhtide suust nurinat, et töötajad ei taha vastutust võtta. Kui hakata siis täpsemalt uurima, kuidas see probleem väljendub, siis enamasti peitub rahulolematus kas selles, et inimesed ei võta initsiatiivi või siis selles, et nad ei võta eesmärkide ja kohustuste täitmist piisava tõsidusega. Hiljuti vestlesin ühe juhiga, kes kurtis vastutusega seotud probleemide […]
4 märts 2015
Personali hindamine – 7 esmatähtsat küsimust
Personali hindamine toimub igas ettevõttes. Otsused - kellel ja kui palju palka tõsta, keda edutada, kellel minna lasta jne - tuginevad ju kõik töötajate hindamisel. Mis on see, millele personali hindamise põhimõtteid üle vaadates peaks esmalt mõtlema? Siin on seitse küsimust, mis aitavad analüüsida hetkeseisu.
17 veebr. 2015
Ajajuhtimine – Mida teha kui aega ei ole?
Tunned, et ajast jääb puudu, et kõik vajalik tehtud saaks? Sageli ei olegi probleemiks niivõrd töökoormus, kui aja oskuslik kasutamine ja planeerimine. Mõned nipid, mida tasub proovida.
29 jaan. 2015
Miks inimesed ei tee seda, mida vaja ehk kus on motivatsioon?
Meie igapäevane tegutsemine on otseselt seotud motivatsiooniga. Motivatsioon selgitab inimese käitumist erinevates situatsioonides. Motiveeriv intervjueerimine (MI) toob välja, et motiveeritud olemine eeldab, et on täidetud kolm kriteeriumit: inimene peab olema nõus, valmis ja suuteline.
13 jaan. 2015
6 trendi personalijuhtimises
Edu saavutab see, kes muutustega kõige kiiremini kohaneb. Postituses on kokku võetud personalijuhtimist mõjutavad olulisemad trendid, millega tuleb eelseisvatel aastatel arvestada ning millest ei saa mööda vaadata.
3 dets. 2014
10 tõhusat viisi kuidas muuta tagasiside konstruktiivseks
Konstruktiivse tagasiside andmine on sageli kunst. Kunst teha seda selliselt, et inimene sooviks seda kuulda, saaks sellest aru ja tegutseks sellest lähtuvalt, ei asuks kaitsepositsioonile ja austaks tagasiside andja arvamust. Siin on mõned olulisemad märksõnad, mis on vajalikul hetkel abiks või mida tasub püüda oma igapäevastes tegemistes järgida.
26 nov. 2014
Palk arenguvestlusel – kas kutsumata külaline?
Hiljuti koolitasime ühe ettevõtte juhte arenguvestluste teemal. Ja nagu ikka tuli jutuks palk – kas peaks, võiks või ei tohiks arenguvestluse sees puudutada.
Õiget või valet vastust sellele küsimusele ei ole.
Vastus peitub selles, mis tüüpi vestluseid arenguvestluste nime all peetakse või plaanitakse pidada.